Program for 17. mai-feiring i Molde sentrum

Program for 17. mai-feiring i Molde sentrum


Nasjonaldagen starter:

07.00: Salutt fra kanonene på Reknes.

07.30: Musikk gjennom byens gater, blomsternedleggelser.

08.00: Blomsternedleggelse ved Monumentet over krigens ofre ved Molde Domkirke. Harald Valved holder appell, Molde Janitsjar og flaggborgen deltar.


Barnetoget:

09.40: Oppmøte ved Sellanrå skole - Romsdalsmuseet.

10.00: Barnetoget starter og går etter følgende rute: Moldelivegen, Bekkevollvegen, Glomstuvegen, Parkvegen, Sandvegen, Amtmann Kroghs gate, Storgata, rådhusplassen.


Rådhusplassen etter barnetoget:

Molde Janitsjar og Fuglset Mannskor: Moldesangen.

Molde Janitsjar og Fuglset mannskor: Vi er en nasjon vi med.

Barnas tale: Johan Fossholt Ytterstad og Aila Fagervoll–Stavik, 7. klasse ved Nordbyen skole.

Molde Janitsjar og Fuglset mannskor: Ja, vi elsker dette landet.

Salg av is og brus på Torget.


Borgertoget:

15.45: Oppmøte ved Molde videregående skole.

16.00: Borgertoget etter denna rute:

Fr. Nansens gate - Øvre veg - Parkvegen- Sandvegen - Amtm. Krohgs gate – Storgata –Rådhusplassen


Rådhusplassen etter borgertoget:

Molde Janitsjar og Moldekoret: Gud signe vårt dyre fedreland.

Tale for dagen ved Mattis Mikkelsen.

Molde Janitsjar og Moldekoret: Ja, vi elsker dette landet.

Premiering av beste innslag i borgertoget.

Russens tale ved russepresident Live Lillevevang Holten.